Retouren/Annuleren

TOP

Retouren

Het kan voorkomen dat een product toch niet is wat u ervan had verwacht of dat u een verkeerd product heeft besteld. Geen probleem. U kunt uw product retourneren en betaalt hiervoor alleen de kosten van het retour zenden. 

U kunt voorraadartikelen tot 30 dagen na leverdatum retour melden door een mail te sturen naar info@elektrototaalmarkt.nl, of u kunt gebruik maken van het Modelformulier herroeping Thuiswinkel. Gebruik hiervoor het retourformulier en zorg ervoor dat u eerst alle benodigde gegevens naar ons toe mailt, zodat wij uw retouraanvraag kunnen aanmaken in ons systeem. Na het melden van de retour stuurt u de betreffende artikelen naar ons terug (binnen 14 dagen na melddatum). Na de periode van 30 dagen is retour alleen mogelijk in overleg.

In alle gevallen geldt dat de producten schoon, ongemonteerd en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking moeten zitten. Artikelen die op lengte zijn (af)geknipt, op maat zijn gemaakt of in elk andere manier duidelijk van persoonlijke aard zijn kunnen helaas niet geretourneerd worden. Voor meer informatie met betrekking tot retourneren verwijzen we u graag door naar onze Algemene Voorwaarden.

Twijfelt u of u een product kunt retourneren? Neem contact met ons op.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wijze van retoursturen

Als u een artikel retourneert, dienen wij de producten uiteraard in goede orde retour te ontvangen. Dit betekent dat de producten:

  • (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele en onbeschadigde verpakking zitten. Let op: wanneer u producten terug wilt sturen verpak deze dan in een aparte doos of in papier (of desnoods een krant) met daarop het retouradres. Gelieve niet het retouradres op de originele verpakking te plakken, daarmee beschadigt u de originele verpakking.
  • in originele staat zijn
  • het product en/of de producten schoon zijn
  • het product en/of de producten niet ingebouwd of gemonteerd zijn geweest
  • alle eventueel bijbehorende montagematerialen zo volledig mogelijk en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking aanwezig zijn
  • retouraanvragen kunnen tot uiterlijk 30 dagen na levering in behandeling genomen worden
  • schade die wordt veroorzaakt door transport is voor eigen risico, wij raden u daarom aan de retour te sturen artikelen goed te verpakken

LET OP: stuur ons eerst uw retouraanvraag via de mail naar info@elektrototaalmarkt.nl. Gebruik hiervoor het retourformulier. Wij maken dan een retourorder aan in ons systeem met uw gemailde gegevens. Vervolgens kunt u uw te retourneren product(en) terugsturen. 

Wij zijn genoodzaakt kosten in rekening te brengen indien het product beschadigd is geraakt door andere handelingen dan noodzakelijk om het product te beoordelen. Na ontvangst van uw retournummer kunt u de artikelen retour sturen naar onderstaand adres:

Elektrototaalmarkt
Canadabaan 18a
5388RT Nistelrode

Indien u aan Elektrototaalmarkt duidelijk maakt het product te zullen retourneren, zullen wij het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding op de rekening terugstorten. Wij betalen terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is voldaan.

Service

Wij streven er natuurlijk naar al onze klanten tevreden te maken. Mocht u onverhoopt een opmerking hebben over een product of onze dienstverlening, dan kunt u deze kenbaar maken via onze klantenservice. U kunt ons telefonisch bereiken op 0412 - 615 552. Wij helpen u graag!

U kunt een serviceaanvraag doen door ons een mail te sturen naar info@elektrototaalmarkt.nl. Gebruik het serviceformulier en zorg ervoor dat u alle benodigde gegevens naar ons mailt. Stuur foto's mee om uw aanvraag te verduidelijken. Wanneer wij uw klacht/service-aanvraag hebben ontvangen zullen wij zo snel mogelijk, normaal gesproken binnen 1 werkdag, maar uiterlijk binnen 14 dagen telefonisch of per e-mail een inhoudelijke reactie aan u geven. Indien nodig sturen wij uw aanvraag door naar de betreffende fabrikant. De fabrikant neemt deze dan in behandeling en in dat geval kan het tot maximaal 10 werkdagen duren voordat wij hierop een reactie ontvangen. Zodra wij een reactie van de fabrikant hebben ontvangen nemen wij uiteraard direct contact met u op.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Bestelling annuleren

Heeft u net een bestelling geplaatst, maar wilt u deze toch annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 0412-615552 of info@elektrototaalmarkt.nl.

Meestal is de verwerkingstijd van uw bestelling ±15 minuten na het plaatsen van de order. Indien de order al verwerkt is kunt u de bestelling na ontvangst aanmelden voor retour via de retourprocedure op de website.